Page 30 - Kasım_2022
P. 30

MAKALE




                                       ATATÜRK ve EĞİTİM





                                                                       "Biz ilhamımızı doğrudan

                                                                  doğruya yaşadığımız hayattan

                                                                  alıyoruz. Bizim yolumuzu çizen,

                                                                  içinde bulunduğumuz yurt,

                                                                  bağrından çıktığımız Türk

                                                                  milleti ve milletler tarihinin bin

                                                                  bir facia ve ıstırap kaydeden

                                                                  yapraklarından çıkardığımız

                                                                  neticedir.”

                                                                            Mustafa Kemal ATATÜRK








                 Atatürk’ün,  söylevler ne,  gerçekleșt rd ğ       Ankara’ya dönerek 16-21 Temmuzunda 1. Maar f
       devr mlere,  ortaya  koyduğu   lkelere  yașamında      Kongres n  toplamıștır. Türk öğretmen tems lc ler n
       onunla  doğrudan  etk leș mde  bulunma  olanağına      b raraya  get rerek  o  güne  kadar   zlenen  geleneksel
       sah p  olmuș  k ș ler n  anılarına  baktığımız  zaman,  eğ t m  yöntemler n n  ülken n  ger   kalmasında
       onun çok bașarılı b r asker,  y  b r pol t kacı, tam b r  öneml  b r etken olduğunu; ve bundan böyle ulusun
       devlet adamı, n tel kl  b r ekonom st, mükemmel b r    gel ș m n   sağlayacak  m ll   eğ t m  pol t kaları  ve
       yönet c   ve  her  șeyden  önce  de  eșs z  b r  eğ t mc ,  programı gel șt rmek gereğ n  vurgulamıștır.
       hatta b r eğ t m b l mc  olduğunu görüyoruz.            Atatürk  1923’te  Esk șeh r’de  yaptığı  b r  toplantıda
            Atatürk b r ulusun yașamında eğ t m n önem n      da geleneksel eğ t mle  lg l  șu saptamayı yapmıștır.
       belk  de en  y  anlamıș, anlatmıș devlet kurucusu ve    1- İst krarlı b r eğ t m pol t kamız yoktur.
       Cumhurbașkanı  d .                                      "Bundan önce her maar f nazırının b rer programı
                 Ona  göre,  ekonom de,  sağlıkta,  sanatta,  sporda  vardı.  Memleket n  maar f nde  çeș tl   programların
       nerede  b r  problem  varsa  onun  temel nde  eğ t m   tatb k   yüzünden  öğret m  berbat  hale  geld .
       yatmaktadır.                                           Efend ler!  Bu  seyahat m  sırasında  görüștüğüm  25
                 Atatürk’ün  eğ t mle   lg l   pol t kalarına  g r ș  Yıllık  b r  M ll   Eğ t m  Müdürü  memleket n  çeș tl
       yapmadan  önce  Atatürk’ü  yen   eğ t m  pol t kaları  yerler n  dolașmıș; ded ğ ne göre b rb r ne zıt b rçok
       gel șt rmeye    yönelten     esk     eğ t mle     lg l   programlar  almıș,  uygulamıș  ve  uygulattırmıștır.
       saptamalarını  kısaca  gözden  geç rmekte  yarar       Çünkü, hükümete gelen her nazır kend ne göre b r

       görülmekted r.                                         program yapıyor, onu uygulatıyor, b r müddet sonra
            Atatürk’ün eğ t me ne denl  önem verd ğ n n b r   bașka  b r  nazır  gel yor,  onu  beğenm yor,  bașka  b r
       kanıtı  olarak  Kurtuluș  Savașı  sırasında  Sakarya   program uygulatıyordu."
       savașının  kokularının  geld ğ   en  zor  koșulların    2- Eğ t m m z n amacı kend n , hayatı b lmeyen, her
       yașandığı 1921 Temmuzunda b r ara cepheden             konuda  yüzeysel  b lg   sah b ,  tüket c    nsan
                                                              yet șt rmek olmuștur.
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35