Page 27 - Kasım_2022
P. 27
ANI
SEN GİTME
Yazan: Mücahit AÇIKGÖZ
"Günaydın çocuklar!” dey nce b rkaç öğrenc zor
duyulab lecek b r sesle: “ Sağ ol!” d ye mırıldandı ve
yerler ne oturdular.
Köyümüz Arap asıllı vatandașlarımızın yașadığı b r
köydü. Çocukların b rkaç tanes Türkçe konușmayı
b l yordu ve d ğerler sadece Arapça konușarak
anlașıyordu. Günlük, haftalık, yıllık vermem gereken
kazanımları nasıl verecekt m? Daha çocuklarla let ș m
kuramıyordum. İçler nden Türkçe konușma b len b r
çocuğu sözcü seçt m. Ben b r șeyler anlattıkça o
arkadașlarına Arapça çev r yaptı. Aramızdak let ș m
bell b r süreden sonra yavaș yavaș oturtmaya bașladık.
Günler geçt kçe alıșmaya çalıștım ve ç mdek korkunun
azaldığını fark ett m.
O yıllarda öğretmen atamaları sözleșmel ve kadrolu
olarak yıl çer s nde ayrı ayrı yapılırdı. Ben lk görev
yer me sözleșmel poz syonunda atanmıștım. Kadrolu
atanma mkânım vardı ve atama puanım yüksekt . İlk
dönem sonunda atama takv m ne göre yer değ șt rme
Meslek hayatımın lk günüydü; korkum ht mal m çok yüksekt . Kend m orada m saf r olarak
mu fazlaydı, heyecanım mı fazlaydı pek görüyordum sank . Bunu b len ve okulumuzda uzun
ayıramıyordum. Aslında k s de ç çe geçm ș süre görev yapacak Hat ce Öğretmen b r gün yanıma
g b yd . Hayatımda lk kez bu kadar korkuyor ve geld .
bel rs zl kler çer s nde yașıyordum. Acaba kaç -Hocam sen nasılsa buradan g deceks n. Sınıfımdak
k ș n n hayatına dokunacaktım? Mehmet ‘ sen n sınıfa alır mısın? Ben çok yoruyor ve
Güzel memleket m z n en yeș l olan yer nde, çok yaramaz . Hem sen g d nce yer ne gelecek öğretmen
ağacı en az olan yer ne atanmıștım. Görev yer m l b lmez nerden geld ğ n araya kaynar…
merkez ne bağlı ve büyükçe sayılab lecek tașımalı -Olur, hocam. Yarın gönder, gels n.
b r köy okuluydu. Okul müdürümüz:” Hocam, 2-C Ertes sabah Mehmet kapıda bel rd . Sırtında
sınıfı sen n.” ded ve sınıf l stes n el me kocaman b r çanta vardı ve çakmak tașı g b pırıl pırıl
tutușturdu. Kırk k öğrenc den olușan l stey parlayan gözler yle bana bakıyordu. Ona boș b r sıra
görünce korkum ve heyecanım b r kat daha arttı. gösterd m ve geç p yer ne oturdu. O gün ben m ç n çok
Sınıfım okulun üçüncü katında yer alıyordu. zor geçt . Sonrak günlerde de sınıfa uyumu çok uzun
Merd venlerden nedense ağır ağır çıkıyordum. sürdü. Bell b r süre sonra Mehmet’ öğretmen
Așınmıș moza k tașlarına bakarken ç mden uzun masasının yanındak sıraya oturttum, “gözümün
b r yolculuğun lk adımlarını attığımı ve bu önünde olsun” st yordum ve her derste sorumluluklar
korkuyla bașa çıkmam gerekt ğ n düșündüm. Sınıf verd m. Teneffüslerde hep
kapısından çer g rd kten sonra ses cümbüșü b r
anda kes ld .