Page 40 - E DERGİ MAYIS 2023
P. 40

MAKALE


                                                                                             Ahmet ARIN
                                                                                     Kumral Abdal Anadolu L ses
                                                                                           DKAB Öğretmen


                     HZ. PEYGAMBER’İ (S.A.V.) TANIYOR MUYUZ?

                İlk yaratılıștan ber  h dayet ve dalalet, adalet ve zulüm, merhamet ve zal ml k, dosdoğru yol/sırat-ı
          müstak m ve eğr -büğrü yollar arasında g d p gelmekted r  nsanoğlu. Zulmün, haksızlığın, sapkınlığın
          tavan yaptığı dönemlerde Yüce Allah hep elç ler yle duruma müdahale etm ș,  y ler aracılığıyla aleme
          düzen ve  nt zam verm șt r.

               Son elç  (s.a.v.) de  ște böyle b r karanlık ortama h dayet veren ıșık/nur olan b r k tapla gönder lm ș,
          sırat-ı  müstak me/dosdoğru  yola  davet  etm ș,  23  yıllık  tebl ğ  görev n    fa  ed p  Rahmet-   Rahman’a
          kavușmuștur. B z  nananlara da yol göster c , kılavuz k tap olan Kur’an’ı ve vah yle yoğrularak hayata
          aktarılmıș tertem z yașamını/sünnet n  emanet bırakmıștır.
                Tar hsel  süreçte  tertem z  b r  hayatla   z  bırakarak  g den  ve  bıraktığı  tertem z   zler n n   zlenmes
          gereken  muhteșem  b r  karakter  örneğ   usve-   hasene/en  güzel  örnek  b r  Peygamber  (s.a.v.)  yer ne
          (Ahzab,21); örnek alınması ve  zlenmes  mümkün olmayan, hayattan ve  nsanlardan bağı koparılmıș
          nurdan/melekten b r peygamber algısı olușturulmaya çalıșılmıștır.
               Pek , anlatılan peygamber ve gerçekte olan peygamber  nasıl ayırt edeceğ z? Ölçümüz ne olacak? Önce
          anlatılan peygambere sonra da gerçekte olana Kur’an ölçeğ nde bakalım:
              ANLATILAN PEYGAMBER
              Her an b r muc ze üreten, hayatında h ç normall k bulunmayıp her tavrı olağanüstü olan, h ç
          zorluk yașamamıș, h ç acı çekmem ș, her d led ğ  anında olan,  nsanüstü, kadınlara ve çocuklara

          lanet  eden  (!)  ulașılamaz  b r  peygamber.  Vah y  dıșında  da  gaybden  haberler  veren,  o  var
          ed ld kten sonra kâ natın onun  ç n var kılındığı b r peygamber. Askerl k, tıp, z raat, tarım her
          konuda uzman, hayattan uzaklaștırılmıș ve bu yüzden örnek alınması mümkün olmayan b r

          peygamber.  Örnek  alınması  gereken  yönü  Kur’an’ı  nasıl  hayata  yansıttığı   ken  sadece  șeklen
          örnek alınan b r peygamber.
               KUR’AN’IN PEYGAMBERİ
                O  kutlu  elç   (s.a.v.)  babasını  h ç  tanıyamadı,  annes   ve  dedes n   küçük  yașta  kaybett .  Peygamber
          olacağını  b lm yordu.  Ama  yașadığı  toplumun  sapkınlığını,  karanlığını,  çürümüșlüğünü  kend ne  dert
          ed n yordu. Sık sık g tt ğ  H ra’da ne yapılab l r d ye der n der n düșünüyordu. Y ne orada böyle b r hal
          üzereyken  vah y  aldı.  Peygamberl ğ nden  önce  de  ahlaklıydı.  Cömertt .  Fak rler n,  düșkünler n  ve
          yet mler n sığınağıydı. Sofrasından eks k etmezd  onları. Yardımına koșardı yardıma  ht yacı olanların.

          Gözü hep ez lenler n üzer ndeyd . Yan  köleler n, fak rler n ve öldürülen kız çocuklarının.
             13 yıllık Mekke r salet  boyunca tüm zorluklara göğüs gerd . Hakarete uğradı, ev  tașlandı, alay ed ld ,
          yalnız bırakıldı, ölüm tehd d  aldı. Kend s ne tab  olan b rçok sevd ğ n  kaybett . Yılmadan kapı kapı,
          sokak sokak, panayır panayır dolaștı ve İslam'ı anlattı, Tevh de çağırdı. Ta fe g tt , tașlandı, yaralandı.
          Dönüște  Mekke’ye,  șehr ne  koruma  altında  zor  g rd .  H cret   ölüm  tehl kes   altında  gerçekleșt .
          Med ne'ye uçarak değ l, türlü tehl kelere göğüs gererek 20-22 günlük b r yolculukla ulaștı.
           Med ne dönem nde de  nsanlığı gelmekte olan büyük güne hazırlamak ve uyarmak  ç n çırpındı durdu.
          Bed r, Uhud, Hendek, Hayber, Mekke, Huneyn ve d ğer muharebelerde ashabının bașındaydı. Yaralandı,
          su kasta uğradı. Gece gündüz ahlaka, doğruluğa, ehl yete, l yakate, çalıșma ve gayret n önem ne
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45